torstai 30. toukokuuta 2013

Lombardo muutti meille



Minä olen taas kipeänä. En silti murehdi, koska tämä sairaus vaikuttaisi rehelliseltä räkätaudilta kuumeen kera kuorrutettuna. Olin puolitoista kuukautta tässä välissä jo terveenä, joten nyt välttynen sairaalareissulta.
Kamalinta on ollut kirjoittaa todistuksia tämän kuumeesta pehmeän pään kanssa. Todistuksissa on kova homma, koska jokaiselle oppilaalle kirjoitetaan sanallinen todistus. Jokaisesta oppiaineesta kirjoitetaan muutama lause. Sain monen tunnin urakan valmiiksi tänään ja kuumeesta huolimatta olo on huojentunut.
No, murheet sikseen ja päivän ilonaiheisiin:
Tytär tuli koulusta pitkän ja hoikan kasvin kanssa. Eräs oppilaani oli lähettänyt minulle Lombardo-nimisen chilin. Se on ihkaensimmäiseni ja ihastuin siihen heti! Lisäksi sain Lombardon tai jonkun hänen sukulaisensa jo kypsiksi asti saattamia chilejä. Ne tulevat maistumaan ihanilta saalateissa, keitoissa ja leivän päällä.
Tytär toi minulle koululta myös pyytämiäni papereita, joiden joukosta tipahti iloisen punainen kortti:
Mailman parhaalle opettajalle. Kuusi oppilastani olivat askarelleet ja kirjoittaneet minulle Parane pian-kortin. Tulin näistä yllätyksistä tosi iloiseksi ja minulle tuli pidetty ja tärkeä olo. Hyvä mieli toivottavasti ajaa kuumeen pois!

Ps. Viime maanantaina tuli minulle ja miehelle ensimmäinen yhteinen vuosi täyteen. Olin silloin miehelle niin vihainen, ettei tehnyt mieli rustata mitään vaaleanpunaista blogipostia tänne. Nyt kun olen taas hyvällä tuulella, tuntuu kivalta kirjoittaa asiasta. Ensimmäinen vuosi! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti